reduir font ampliar font

CAT / ES / EN / FR

Museu de les Terres de l´EbreMuseu de les Terres de l´EbreExposició "Grup de Dansa Paracota + de 20 anys recuperant tradicions"

Exposició "Josep Salvany i la seva visió de les Terres de l´Ebre"

Amposta. Sala d´Exposicions del MMA

Dates: 19/01-03/03/96

Organitza: Fundació La Caixa - MMA - Arxiu Històric Comarcal de les Terres de l´Ebre


L´exposició recull 48 imatges realitzades per Josep Salvany (1866-1929), metge oculista establert a Barcelona que, simultàniament a la seva professió, va ser un gran aficionat a la fotografia, fet que es palesa en les deu mil imatges estereoscòpiques conservades a la Biblioteca de Catalunya (Barcelona). D´aquestes, 389 les va realitzar durant els seus viatges a les comarques de l´Ebre i el Matarranya, en les dècades dels anys 10 i 20 de l´actual segle, i la mostra que s´exposa recull una síntesi d´aquesta obra. De les imatges exposades corresponents a poblacions de la comarca del Montsià, destaquen les d´Amposta -vistes del poble, de la façana fluvial- i les de Sant Carles de la Ràpita -el port, les sargidores de sàrsia-, així com les de la Ribera (barraques del Delta, etc.), les quals esdevenen, juntament amb les imatges d´altres poblacions, una autèntica crònica de les terres de l´Ebre a principi de segle.


Exposició "Josep Salvany i la seva visió de les Terres de l´Ebre" Exposició "Josep Salvany i la seva visió de les Terres de l´Ebre" Exposició "Josep Salvany i la seva visió de les Terres de l´Ebre"


Museu de les Terres de l´Ebre | C/ Gran Capità, 34 | Amposta | Tel. 977 702 954 | correu electrònic
avís legal | política de privacitat | política de cookies | panell cookies