El Consorci del Museu de les Terres de l’Ebre ha editat nous materials didàctics en format de joc de pistes per als equipaments patrimonials que formen part de la Xarxa “Ebre, Natura & Cultura”. Aquestos materials ajudaran a apropar als xiquets i xiquetes el nostre important patrimoni natural, arqueològic i etnològic.
S’han editat 10 jocs de pistes de tots els equipaments vinculats al Consorci, 8 espais entre museus i centres d’interpretació que es gestionen en col·laboració amb els ajuntaments que en són el ens titulars.
En concret els materials editats són:
· “La muleta Salvadora i la família Sapiña”. Museu de les Terres de l’Ebre, Amposta.
· “La Demèter i les creences a la protohistòria”. Museu de les Terres de l’Ebre, Amposta.
· “El bot Jose i els mestres d’aixa”. Museu de la Mar de l’Ebre, la Ràpita.
· “La tortuga careta i els animals del mar”. Museu de la Mar de l’Ebre, la Ràpita.
· “La barraca de Quicolis i el treball de la pedra en sec”. Centre d’Interpretació de la Serra de Montsià, Freginals.
· “Els masos i el poble de Masdenverge”. Centre d’Interpretació Viure al Poble, Masdenverge.
· “La masada de Martí i el molí d’oli”. Centre d’interpretació de la Vida a la Plana, Santa Bàrbara.
· El teler i el comerç tèxtil a la protohistòria. Centre d’Interpretació de la Cultura dels Ibers, Alcanar.
· La vida quotidiana a les barraques del Delta. Centre d’Interpretació de les Barraques del delta de l’Ebre, Sant Jaume d’Enveja.
· La fauna de la serra de Godall. Centre d’Interpretació de la serra de Godall, Godall.
El treball ha estat realitzat per l’equip tècnic del Museu format per: Àlex Farnós,- Mar Villalbí, Carme Queralt i Pere Luque, i també ha comptat amb la col·laboració externa de l’historiador Àngel Pasqual i el dissenyador Guillem Gasparin.
S’han elaborat al voltant de cinquanta noves il·lustracions, les quals acompanyades de texts i proves senzilles, contribuiran a fer més divertida i entretinguda la visita als equipaments patrimonials.
Amb aquests jocs de pistes es busca així potenciar i millorar l’experiència de les visites per part dels públics familiars, dels escolars, o d’altres col·lectius de públic infantil com esplais, ludoteques, etc.