Aquest mes de juliol el Consorci del Museu de les Terres de l’Ebre posa punt i final al curs acadèmic 2015/16 amb l’estada de més d’una vintena d’alumnes provinents de Cicles de Formació Professional (FP), Graus universitaris i Màsters.
Maria, Covadonga, Fara, Vanessa i Cristina tanquen els curs acadèmic pel que fa a les estades de pràctiques d’alumnes provinents de FP. El Consorci del Museu de les Terres de l’Ebre va ser una de les primeres empreses en oferir formació en alternança i dual al territori i esdevé una de les empreses que acull més estudiants. Aquest curs hi ha hagut 15 estades de pràctiques als diferents equipaments que integren el Consorci provinents dels Cicles de FP
Guia, Assistència i Informació Turística i d’
Administració i Finances de l’
Institut Montsià, i de
Disseny Gràfic i Publicitat de l’escola
ESARDI.
Però aquesta no és la única línia de formació del Consorci. Des de fa molts anys també es dóna formació a alumnes que cursen Màsters i Graus universitaris. Enguany, han decidit fer les seues pràctiques professionals un total de cinc alumnes. Durant aquest estiu encara ens acompanyaran la Sabina (a l’esquerra), estudiant de Màster de la Universitat Autònoma de Barcelona que està fent pràctiques extracurriculars, i la Marta, estudiant de Grau de la Universitat Rovira i Virgili que està fent les pràctiques obligatòries.
A més, d’alumnes de FP, Graus i Màsters, el Museu també acull alumnes provinents de l’
Aula Oberta de l’
Institut Berenguer d’Amposta. Amb aquest programa l’Institut i el Museu treballen conjuntament perquè els alumnes assoleixin les competències bàsiques i milloren la seua conducta i comportament durant la seua estada.
Des de fa alguns anys el Museu ha reforçat i augmentant la col·laboració amb els diferents centres acadèmics per esdevenir un centre de formació professional que ajuda l’alumnat a conèixer més de prop el sector en què treballaran i facilita la futura incorporació al mercat de treball, a la vegada que complementa els seus serveis amb la incorporació de futurs professionals del turisme i el patrimoni cultural. Tot i això, cal recalcar que les tasques que desenvolupen són de reforç i en cap cas substitutòries de llocs de treball ja que estan planificades d’una forma proactiva i col·laborativa entre els alumnes i el personal del MTTE. Aquestes pràctiques formen part dels programes de voluntariat que promou el Museu com a servei públic per a integrar les seues funcions en tasques comunitàries.
A més, el procés de formació i aprenentatge no finalitza aquí. Des del Consorci s’intenta donar continuïtat amb les pràctiques extracurriculars, els projectes finals finals de FP, Grau o Màster i amb la contractació temporal de dos alumnes, que s’encarregaran de l’obertura i tancament del Museu de la Mar de l’Ebre (La Ràpita) i el Centre d’Interpretació de la Vida a la Plana (Santa Bàrbara) durant els mesos d’agost i setembre.
Així doncs, volem agrair a la Maira Calle, del programa Aula Oberta (IES Ramon Berenguer IV); a la Noelia Noemí Quiroz, Cristina Lletí, Diana Maria Bordeianu, Oriol Tomàs, Cristina Pérez, Núria Saez, Maria Navarro, Judit Veciana, Covadonga Balagué, Vanessa San Millan i Fara Forcadell, tots ells del Cicle GIAT (INS Montsià); a el Hamza El Idrissi, del Cicle d’Administració i Finances (INS Montsià); a Elvis Delgado, del Cicle de Disseny Gràfic i Publicitat (ESARDI); Yasmina Panisello i Marta Margalef, del Grau Història de l’art (URV); Enric Gallimó, Grau d’Història (URV); Bàrbara Garcia Bó, Grau de Turisme (UOC), i Sabina Colomé, del Màster Gestió del Patrimoni Cultural i Museologia (UB).
Volem agrair-los-hi la seua participació i professionalitat i desitjar-los tota la sort del món en la seua trajectòria professional que tot just ara comença.