anterior maig 2018 següent

Història

El Museu de les Terres de l’Ebre va ser inaugurat el 2011 a partir de la remodelació integral i de la renovació de les competències i serveis del Museu Comarcal del Montsià. El nucli originari del Museu del Montsià havia estat l’antic Museu Arqueològic Territorial de les Terres de l’Ebre, creat el 1956 per conservar les troballes arqueològiques que l’arqueòleg i historiador Francesc Esteve Gálvez i els seus col·laboradors del Grup de Recerques Arqueològiques d’Amposta varen efectuar al llarg dels anys cinquanta i seixanta.

El Museu va estar instal·lat en unes sales de l’edifici de l’Ajuntament d’Amposta, però per qüestions de funcionalitat i d’espai fou traslladat al remodelat edifici de les escoles públiques Miquel Granell en el moment d’inaugurar-se, el 1984, el Museu del Montsià. Aquest centre esdevingué llavors un museu comarcal i de caràcter pluridisciplinari a partir de la seva acció cultural centrada a l’entorn del patrimoni natural, arqueològic i etnològic.

Amb posterioritat, i en compliment de la llei 27/2013 de racionalització i sostenibilitat de l’administració local, es van reformular els estatuts del Consorci per adscriure’l a l’Ajuntament d’Amposta.