Per celebrar la Setmana de la Ciència 2022 el proper dilluns 7 de novembre a les 16,30 h a l’Institut Ramon Berenguer IV hi haurà el Café-científic, una activitat que apropa a estudiants, professors i públic en general als darrers coneixements i innovacions en el món de la Ciència. Aquest any podrem gaudir de la conferència “Humans 2.0. Re-escrivint l’evolució humana” a càrrec de la Dra. Gemma Marfany. L’activitat esta organitzada pel Departament de Ciències Naturals, l’Institut Ramon Berenguer IV, el Campus Extens de la URV a Amposta, el Museu de les Terres de l’Ebre, l’Ajuntament d’Amposta i la col·laboració de la Diputació de Tarragona.
Gemma Marfany i Nadal (Barcelona, 1963) és doctora en Biologia i professora de Genètica a la Universitat de Barcelona. La seva trajectòria professional i acadèmica, desenvolupada a Barcelona, Edimburg i Oxford, aborda múltiples camps de la genètica, des de l’evolució molecular fins les línies actuals de recerca centralitzades en analitzar les bases genètiques i moleculars de malalties humanes hereditàries. També és especialista en qüestions bioètiques derivades de l’ús de l’ADN en la societat i en divulgació científica. Actualment és coordinadora del màster de Biologia del desenvolupament i Genètica de la UB, membre de l’Institut de Biomedicina (IBUB), de l’Observatori de Bioètica i Dret, i assessora externa de la Comisión Nacional para el uso forense del ADN. En la vessant divulgativa, publica cada dissabte entretinguts i rigurosos articles a El Nacional.cat.
Des de principis de 2021, Gemma Marfany és la nova delegada del rector Joan Guàrdia Olmos (Univesitat de Barcelona) per a la Divulgació Científica.
Activitat gratuïta.
Confirmar assistència a info@iesramonbereguer.org
Dia: 7/11/2022
Horari: A les 16,30 h
Lloc: Institut Ramon Berenguer IV
Població: Amposta
Organitza: Departament de Ciències Naturals, Institut Ramon Berenguer IV, Campus Extens de la URV a Amposta, Museu Terres de l’Ebre, l’Ajuntament Amposta
Telèfon: 977702954