del 4/10/2019 al 12/1/2020 · Museu de les Terres de l’Ebre · Amposta
El 4 d’octubre s’inaugurà al Museu de les Terres de l’Ebre l’exposició “Videojocs. Art i Cultura” inclosa dins dels actes del Video Art Game Experience 2019.
L’acte comptà amb la presència del Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies Chakir El Homrani, el Conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública Jordi Puigneró, l’Alcalde d’Amposta Adam Tomàs, la Director General d’Indústria Matilda Vilarroya, el Director del Museu de les Terres de l’Ebre Àlex Farnós i els organitzadors del VAG: Valentí Garcia, David Romaní i Joan Garcia.
del 7/11/2019 al 28/11/2019 · Sala d’actes del museu · Amposta
del 9/11/2019 al 29/11/2019 · Museu de la Mar de l’Ebre · Sant Carles de la Ràpita
Aquest mes de novembre es celbra la sisena
edició del cicle de conferències "Històries de la Mar de l’Ebre". El cicle s’inicia el dissabte dia 9 de novembre i continua tots els divendres següents del mes a les 19.30 h. Quatre conferències on coneixerem de la mà d’estudiosos i protagonistes alguns
dels aspectes, històries i anècdotes al voltant de la costa del delta de
l’Ebre.
Dissabte 9 de novembre a les 19.30 h.
Evolució dels molls de pescadors i les llotges
A càrrec d’Enric Martínez
Divendres 15 de novembre a les 19.30 h.
La Història submergida del Delta de l’Ebre
A càrrec de Mar Mateu
Divendres 22 de novembre a les 19.30 h.
La subhasta de peix. De l’encant de la tradició a la modernitat
A càrrec de Joan Balagué
Divendres 29 de novembre a les 19.30 h.
Espècies protegides i invasores: El cas de la nacra i del cranc blau al Delta de l’Ebre
A càrrec de Patricia Prada
22/11/2019 · Sala d’actes del Museud e les Terres de l’Ebre · Amposta
Aquest mes de novembre es celebra a Catalunya la 24a edició de la Setmana de la Ciència. Es tracta d’una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació dins de la qual es programen un ampli ventall d’activitats de divulgació científica arreu del nostre territori, com jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics, etc.
Com cada any, el Museu de
les Terres de l’Ebre conjuntament amb altres entitats i institucions com la
Institució Catalana d’Història Natural, l’Ajuntament d’Amposta i el Parc natural del Delta de l’Ebre
participa en les activitats de la Setmana de la Ciència programant la
conferència que porta el títol “Avancem cap al residu zero”, una activitat que
també forma part del cicle de sessions científiques que anualment realitza la
ICHN arreu del país i també està inclosa dins del programa d’actes previstos en Amposta amb motiu de la Setmana Europea de prevenció de reisdus.
La xerrada anirà a càrrec de RaÚl Paniaigua coordinador de Projectes de la Fundació Rezero, i en ella es contestarà a una pregunta que té una resposta cada cop més important en la nostra societat: és possible una societat residu zero?. En finalitzar la conferència es realitzarà per a tots els assistents un taller de tast d’aigües consistent en degustar 3 tipus d’aigua (aigua de l’aixeta, aigua de
l’aixeta airejada 24h. i aigua envasada) que s’han d’intentar diferenciar. un taller que té l’objectiu de posar l’accent sobre la gran quantitat d’ampolles de plàstic
que emprem en el nostre dia a dia.
Museu de les Terres de l´Ebre | C/ Gran Capità, 34 | Amposta | Tel. 977 702 954 | correu electrònic
avís legal | política de privacitat | política de cookies | panell cookies